logo website 2020v2

 

 

 WWF paginas v2

Interactieve PDF voor het Wereld Natuur Fonds
Om wetenschappelijk onderzoek op een compacte en pakkende manier te presenteren heeft het WWF mij de opdracht gegeven een i-PDF voor hen te ontwerpen waarbij tekst, beeld, video, buttons, links en interactieve grafieken samen komen.

TMC A4 zonder optional

Transition Model Canvas voor een Associate Professor at Utrecht University
Het Transition Model Canvas had een sterk ontwerp nodig voor de verhoging van de professionaliteit en gebruiksvriendelijkheid. De iconen zijn ontwikkeld om visuele herkenbaarheid te vergroten. Er zijn printbare versies en interactieve PDF van het Transition model canvas gemaakt. Op die manier is het veelzijdig in te zetten en te gebruiken.

Zin paginas v2

Lesmateriaal Zin voor stichting Lemat en Herman van Veen Arts Center
Gebaseerd op een theaterstuk zijn er lesmodules ontwikkeld voor Eritrese nieuwkomers. Qua vormgeving was het logo van ZIN het enige aanwezige uitgangspunt. Hierbij heb ik een geschikt font gekozen en een kleurenpalet samengesteld. Voor het font heb ik gekozen voor een lettertype wat speciaal ontworpen is om lezen en leren te stimuleren. Passend bij de kleur van het logo heb ik het lichtblauw gekozen. Deze kleur komt uit de vlag van Eritrea en geeft iets subtiel herkenbaars aan de cursisten. Daarnaast heb ik de warme oranje gekozen als accentkleur.

NSPOH ipdf portfolio

Interactieve PDF ‘De Vertrouwde Adviseur’ voor NSPOH en GGD GHOR NL
Deze interactieve PDF is een tool voor gezondheidszorg professionals om zich verder te verdiepen in adviesvaardigheden. Net als bij een spel zijn er verschillende fasen en elementen die je vooruitgang versnellen of vertragen. Alle informatie is overzichtelijk en praktisch vormgegeven in deze i-PDF. 

My motion portfolio v2

Templates voor posters, kaarten en social media posts voor My Motion
My Motion bestaat 30 jaar, de eigenaar wilde dit vieren met een huisstijl opfrisser. Uitgaande van de bestaande kleurkeuze en het logo heb ik de huisstijlmaterialen doorontwikkeld. Kernwoorden voor deze opdracht waren stoer, kleurrijk en ‘meer body’. De focus lag op meer eenheid tussen alle verschillende uitingen.

Cultuurweb 1

Cultuurweb 2

Cultuurweb 3

Cultuurweb 4

Kaarten set Westland Cultuurweb, Kunstkracht 10 leerlijn vakoverstijgend.
Deze kaarten set bevat werkvormen taal, rekenen en topografie uit de Kunstkracht 10 leerlijn vakoverstijgend voor groep 1 t/m 8 van de basisschool. De leerlijnen Kunstkracht 10 zijn ontwikkeld door Westland Cultuurweb en ondersteunen de Westlandse leerkrachten in het versterken van cultuureducatie.


Het ontwerp van de kaarten is geïnspireerd door, en sluit aan bij, de huidige huisstijl van Westland Cultuurweb. Het is van belang dat het ontworpen materiaal praktisch is om mee te werken voor basisschool leerkrachten. Daarom staat voorop elke kaart alle essentiële informatie om te kiezen met welke kaart gewerkt wordt. Zoals titel, groep, discipline omschrijving en benodigdheden. Achterop staat de daadwerkelijke uitwerking van de les.
Ik heb ervoor gekozen om één schuine hoek in de kaarten te maken omdat dit nét even die eigenheid geeft die past bij Westland Cultuurweb en de huisstijl. Ook zijn de kaarten hierdoor extra gemakkelijk door te nemen. De icoontjes voor taal, rekenen en topografie heb ik speciaal voor deze opdracht ontworpen. De kunstdiscipline icoontjes, het logo voor Westland Cultuurweb en Kunstkracht 10 zijn aangeleverd door mijn klant.

Proefschrift kevin 2

Proefschrift kevin 3

Proefschrift Kevin 4

Omslag Proefschrift Kevin Broecks

Het proefschrift gaat over communicatie rondom CO2 afvang en opslag, vanuit die begrippen is het icoon op de cover ontstaan. Het concept voor de omslag is geïnspireerd door de fascinatie van Kevin Broecks met keuzes en keuze experimenten. In veel keuze experimenten kies je tussen twee opties die vergelijkbaar zijn maar net iets verschillen. Bij het uitdelen van zijn proefschrift geeft hij mensen de keus tussen de witte of groene ‘voorkant’. Als je begint bij de groene voorkant kom je Kevins uitleg tegen over de cover en word je aangemoedigd om het boek om te draaien om verder te lezen.

Siemsv2

Logo en huisstijl Siems

Simone kwam bij me met een logoconcept wat ik door mocht ontwikkelen. Als eerste heb ik de basisvorm van het logo geperfectioneerd. Daarna heb ik een fris en energiek kleurenpalet samengesteld en hebben we gezocht naar precies het juiste patroon om het logo mee te vullen. Voor elke specialisatie heeft ze een eigen logovariant. De losse S kan gebruikt worden als icoon of als een soort ‘paperclip’ die Simone kan gebruiken over haar beeldmateriaal.

Blik op werk handleiding v4

Interactieve Handleidingen Blik op Werk
Het team van Blik op werk was op zoek naar een manier om hun handleiding voor het keurmerk gebruiksvriendelijker te maken. Samen hebben we onderzocht hoe we de juiste informatie zo snel mogelijk bij de juiste gebruiker konden krijgen. In eerdere versies moest een gebruiker regelmatig door vele pagina’s irrelevante spitten. Door mij in te schakelen konden we een interactieve PDF van de handleiding maken. We hebben de handleiding opgedeeld in drie delen met een handige keuzehulp vooraf. Ook binnen het relevante deel is goede navigatie toegevoegd zodat de gebruiker snel naar de betreffende onderwerpen kan ‘springen’ en terug kan naar het overzicht.
De huisstijl en template zijn niet door mij ontworpen, maar zoals gewenst was overgenomen van de vorige ontwerper. Wel heb ik het hier en daar wat aangepast en opgefrist.

voor portfolio buitenen druk

plaatkes paginas

  

BUITen het boekje
Mari Stikvoort, mijn opdrachtgever, wilde iedereen die met kinderen werkt het makkelijk maken om iets echt creatief te doen met kinderen. Waarbij het niet alleen leuk is maar ook vooral bijdraagt aan de ontwikkeling van 21e -eeuwse vaardigheden. In dit boekje staan vijf creatieve opdrachten voor alle leerkrachten, ouders, pedagogische medewerkers en natuurlijk oppassen.


We hebben goed gekeken naar de wensen en behoeften van deze doelgroep. Daar kwam uit dat het goed was om een digitale én een gedrukte versie te maken. De gedrukte versie neem je overal mee naar toe, kan tegen een spatje water of verf en je kunt de opdracht die je wilt doen zo van het ringetje afhalen.


De digitale versie heeft weer andere voordelen. Daarin heb je direct handige links naar inspirerende filmpjes en handige zoekresultaten, als je erop klikt, verschijnen ze direct. Vaak wil je je eigen aantekeningen maken bij een opdracht, dat kan heel gemakkelijk. Je typt het digitaal en je slaat het op, dan heb je jouw voorbereidingen en evaluatie altijd bij de hand. Daarnaast bevat het een evaluatieformulier wat de gebruikers kunnen invullen en als ze op ‘versturen’ drukken kunnen ze het direct via het gewenste mailprogramma versturen. Natuurlijk is de digitale versie ook gemakkelijk te verspreiden en downloaden.


Wil je het zelf uitgebreid bekijken en uittesten? Dat kan! Klik hier en meld je aan om het gratis digitale boekje te downloaden en bekijken!

Fotos Proefschrift Larissa v2

Omslag Proefschrift Larissa Shnayder
Het proefschrift gaat over welk prijskaartje er voor bedrijven hangt aan maatschappelijke verantwoordelijkheid. Het idee voor de cover, het prijskaartje aan de wereld, kwam van de schrijver zelf. Voor de oplettende kijker heb ik op de achterkant van het proefschrift de andere kant van de wereldbol afgebeeld.

Kladblad cultuurhelden portfolio jpg

Lesmodel cultuurhelden portfolio

Kladblad en Lesmodel Cultuurhelden
Na het succes van het Grote Culthuurheldenboek is het team niet stil blijven staan. Al het ontwikkelde materiaal is in de praktijk getest. Op basis van deze praktijkervaringen hebben ze hun lesfases aangepast, daar hoort natuurlijk ook een nieuw ontwerp bij! Mijn opdracht: ontwerp een kladblad voor leerkrachten om op papier te kunnen brainstormen en een lesformulier dat de leerkrachten digitaal in Word in kunnen vullen. Beide ontwerpen zoveel mogelijk in lijn met mijn ontwerp in Het Grote Cultuurheldenboek.


Omdat er een nieuwe les fase is toegevoegd heb ik ook een nieuw icoontje ontworpen, degene voor de fase verkenning. Daarna ben ik aan de slag gegaan met alle beschikbare elementen. Het resultaat: twee praktische formulieren die leerkrachten stimuleren kwalitatieve cultuurlessen te geven, bruikbaar voor alle leerkrachten van de 25 basisscholen in Delft.

Cultuurhelden V6 22 3 2017

Het Grote Cultuurheldenboek

Een inspiratieboek voor de leerkrachten van de cultuurheldscholen in Delft. Het boek geeft handvatten voor de opbouw van een goede les cultuureducatie en staat vol lessuggesties en inspirerend beeldmateriaal. De kernwoorden waarmee ik mocht werken: “creatief, vernieuwend, mooi en een cadeautje om te krijgen”. Daarnaast kreeg ik mee dat de werkgroep graag zag dat het boek zou stimuleren tot ontdekken en anders kijken. “Heb maar lef!” gaven ze me mee.

Al deze wensen van mijn opdrachtgever zitten letterlijk & figuurlijk door het hele boek verweven. De inhoud is dynamisch vormgegeven zonder dat het afdoet aan leesbaarheid. Door de icoontjes kan de lezer in één oogopslag zien waar relevante informatie te vinden is. Daarnaast zijn er door het hele boek kleine grapjes en themagerichte vormgevingselementen te vinden zodat je elke keer dat je het boek open slaat iets nieuws kunt ontdekken en actief betrokken blijft.

Logo-Project---21-7-2017.png

website project blank

Flyer Project blank 2019 Definitief

Flyer-2017-web.jpg

IMAG0981-flyer-p2017bewerkt.jpg

P foto tshirts

Logo, huisstijl en website Project [ ]

Project Blank is een team van creatieve en ervaren dansers in Utrecht. Elk jaar begint de groep 'blank'. Geïnspireerd door de dansers, wensen en ideeën creëren ze samen een unieke en verrassende dansvoorstelling en 'kleuren' ze Project [ ] in. Het fotomateriaal voor de flyer is ook door mij gemaakt. 

Danstheaterproductie voorkant promotie op schermen 10-3-2016

Danstheaterproductie-achterkant-promotie-op-schermen-11-3-2016

Flyer Stad voor het UCK (Utrechts Centrum voor de Kunsten)

Deze flyer is ontworpen voor de Danstheaterproductie. De stad heeft vele contrasten en wordt door iedereen anders ervaren. In dit abstracte beeld kan iedereen wat anders zien, net zoals de stad ook heel divers ervaren kan worden.

Gif CLIGHTWISE V2

Nieuw logo C. Light.Wise 

Ondernemen betekent experimenteren, leren en groeien. Bij de groei en transformatie van een onderneming hoort natuurlijk ook een nieuwe logo & huisstijl. C.Light.Wise geeft advies, ontwikkelt lichtconcepten en maakt lichtontwerpen voor binnen- en buitenruimtes. Kernwoorden voor het nieuwe logo waren: zacht (maar krachtig), open en transparant. Ook moest het nieuwe logo het licht en lichtval symboliseren.


Dit nieuwe logo heeft al deze elementen in zich. Door het gebruik van een witte, grijze of zwarte achtergrond worden subtiel daglicht, schemer en licht in de duisternis gesymboliseerd.

Maki portfolio v4

Logo Gastouderbureau Maki
Gastouderbureau Maki verzorgt de koppeling tussen gastouders en vraagouders in Duiven en omgeving en waarborg kwalitatieve en vertrouwende opvang. Kernwoorden voor het ontwerp waren speels, open en professioneel. De kleur groen werd als kleursuggestie aangedragen door mijn klant, ik heb precies de juiste kleurtoon uitgekozen die het wit en zwart complimenteert.

planten en ontwerp

Ontwerpvoorstel SD=HS program Oxfam Novib
De illustraties en het ontwerp zijn een voorstel voor het illustreren en ontwerpen van een Facilitator’s Field Guide voor boeren veldscholen. De complexe tekst moet vertaald worden naar gemakkelijk te begrijpen afbeeldingen die zonder tekst begrepen moeten kunnen worden.

interactieve pdf

Interactieve pdf’s 

Een interactieve pdf is een fantastische manier om je bedrijf te laten zien. Het kan een digitaal boek, je brochure, een vragenlijst, een presentatie of iets heel anders zijn. De mogelijkheden zijn eindeloos. KLIK HIER om het volledige voorbeeld te bekijken! Sla het bestand op en open het vanuit de map op je PC voor de volledige juiste werking! (Je hoeft geen account aan te maken om het bestand te downloaden kun je onderaan verder klikken.)

Logo C.Light.Wise

C.Light.Wise

Logo en huisstijl voor C.Light.Wise

C.Light.Wise geeft advies, ontwikkelt lichtconcepten en maakt lichtontwerpen voor binnen- en buitenruimtes. De inspiratie voor het logo komt door een open deur waar licht doorheen komt, je bent bij C.Light.Wise altijd welkom. 

Het lettertype is gekozen omdat de vormen constant en slank zijn. Hierdoor oogt de tekst rustig en open. Het sans serif lettertype in hoofletters geeft het logo een professionele en heldere uitstraling. Combinaties van zwart, wit en grijs vertegenwoordigen het spel tussen licht en donker. Daarnaast roept de goudgele accentkleur energie, positiviteit en warmte op. De kleurencombinatie is elegant en professioneel.

Flyer Musical on Tour voorkant promotie op schermen 23-3-2016

Flyer Musical on Tour achterkant promotie op schermen 23-3-2016

Flyer Is hier WiFi! voor het UCK (Utrechts Centrum voor de Kunsten)
Deze flyer is ontworpen voor Musical on Tour, een musicalgroep voor jongeren die met deze voorstelling optreden in het UCK en bij basisscholen. Is hier Wifi! gaat over een groep jongeren die houden van social media. Door een nieuwe wending vragen zij zich af wat social media eigenlijk met hen doet. Wie ben je echt, wie wil je zijn en wil je eigenlijk wel zoveel tijd aan social media besteden?

Mijn flyer reflecteert dit door het bekende inlogscherm weer te geven, meld je je weer aan of niet? Daarnaast begin het verbeeldde netwerk ook langzaam wat gebreken te laten zien…

Mind District13 4 2016

Tekst voor de dansproductie Mind District
Dit is het door mij ontworpen tekstgedeelte voor het logo van Mind District. De dansvoorstelling Mind District staat in het teken van het verlies van een dierbare en de verschillende reacties die dat teweeg brengt bij mensen. Het gaat over sterk zijn, maar ook over de versnipperde gedachten die daarbij horen.  

Light-up-the-crowd

Logo voor Light up the crowd
Light up the crowd is een jong en modern bedrijf dat een community opbouwt en onderhoudt voor mensen die een milieubewuste en duurzame investering willen doen. Light up the crowd geeft informatie en voorlichting over milieubewuste en duurzame projecten en koppelt investeerders en initiatiefnemers aan elkaar.

versie met kaart rechtop 9 6 2017

Uitnodiging voor het 40 jaar huwelijk feest.

Mijn opdrachtgevers wilden een unieke kaart om het feest van hun 40 jarig huwelijk mee aan te kondigen. In gesprek met het stel kwam ik al snel achter hun gevoel voor humor en toewijding voor de ander. Hierdoor was het concept snel gevonden: wat dachten ze op het moment dat ze voor het altaar stonden? 

Tutee-3

Logo Tutee.tv

Het was mijn opdracht om voor mijn internationale klant Midas Collaboration technologies en de twee dochterondernemingen Distributed computing technologies en Tutee.tv samenhangende logo’s te ontwerpen. Centraal bij het ontwerpen stond het kernwoord ‘collaboration’. De silhouetten staan symbool voor samenwerking tussen het moederbedrijf en dochterbedrijven en voor samenwerking tussen het bedrijf en klanten. Mijn klant wilde een cursief lettertype voor de bedrijfsnamen en wilde dat er één hoofdkleur zou zijn die in alle logo’s terugkomt, dit is felblauw geworden. 

 

Hand out G control 13-10-2015

Hand out G control 13-10-20152

Hand out voor bij de PowerPointpresentatie van Gcontrol
Mijn ontwerp voor de hand out en mijn ontwerp voor de PowerPointpresentatie zijn volledig op elkaar afgestemd voor een herkenbaar beeld en een consequente boodschap. Alles is door mij ontworpen, behalve het logo van Gcontrol.

Website-G-control

Afbeeldingen voor de website van Gcontrol
Mijn klant heeft ervoor gekozen om de stijl van de PowerPointpresentatie en hand out door te voeren op zijn website. Om die reden heb ik afbeeldingen in dezelfde stijl ontworpen. Het logo van Gcontrol en de structuur van de website zijn niet door mij ontworpen.

Wil jij ook een ontwerp? Neem contact met me op!

 

 

Heb je een vraag of wil je even sparren? Neem contact met me op. Ik help je graag verder.  


 Lydia de Boer, grafisch ontwerp | Gletsjermeer 65 3994 HW Houten

030-8773603 | contact@lydiadeboer.nl | KvK 57670897 | Btw NL001103281B46

Op de website en alle communicatie die hieruit voortvloeit zijn de Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring van toepassing.
Copyright © 2013 - heden, Lydia de Boer. All Rights Reserved.

@import