Wat betekent visuele identiteit?

Ik heb het erg vaak over visuele identiteit, maar wat bedoel ik daar nou precies mee? In het onderstaande filmpje geef ik je daar kort antwoord op.

 

 

 

Als ondernemer is het ontzettend belangrijk je visuele identiteit zo kwalitatief en consistent mogelijk te maken zodat jij de juiste mensen aantrekt.

Laat een berichtje achter en vertel me:
1. Heb jij je visuele identiteit goed onder controle? (zo niet, download mijn gratis tool!)
2. Wat wil je aanpassen zodat jouw visuele identiteit nog sterker wordt?

Wat betekent bedrijfsidentiteit?

Ik heb het erg vaak over bedrijfsidentiteit, maar wat bedoel ik daar nou precies mee? In het onderstaande filmpje geef ik je daar kort antwoord op.

 

 

Laat een berichtje achter en vertel me:
1. Heb jij je bedrijfsidentiteit al wel eens goed beschreven?
2. Zo ja, hoe heb je dat gedaan?

Verbeterde gratis tools, speciaal ontworpen voor ondernemers zoals jij!

De laatste tijd heb ik veel gereflecteerd & nagedacht over de toekomst van mijn onderneming. Ik heb mijn bedrijfsidentiteit aangescherpt en mijn focus verlegd zodat ik je nóg beter van dienst kan zijn.


Daarbij hoort voor mij óók een update van mijn gratis tools. Die konden wat mij betreft nog scherper en van hogere kwaliteit. Ik heb de onderwerpen, stappen en vragen herzien en het gebruiksgemak verhoogt.

 

afbeelding bedrijfsidentiteit tool  afbeelding checklist bedrijfsidentiteit  afbeelding tool visuele identiteit 


Maar weet je eigenlijk waarom ik deze tools maak en ze gratis aanbied?
Als klanten bij mij komen voor een grafisch ontwerp is één van de eerste dingen die ik vraag: “Vertel me eens iets over jezelf als ondernemer, jouw bedrijf & bedrijfsidentiteit.” Regelmatig komen we er dan achter dat mijn klant dit niet goed genoeg helder heeft óf het niet goed weet te communiceren. Dat geeft niet, maar ik ben van mening dat ik pas echt een passend ontwerp kan maken als ik (en dus ook mijn klant) helder weet waar het bedrijf voor staat en waarom ze doen wat ze doen. Voordat ik ga ontwerpen zorgen we dan eerst dat dat zaken zoals visie, missie, kernwoorden en doelgroep helder én actueel zijn. 

Natuurlijk ga ik met liefde met ondernemers aan de slag om de bedrijfsidentiteit helder te stellen en daar een passende visuele identiteit bij te ontwerpen. Daar ligt mijn kracht! Maar ik vind het zonde als ondernemers hier puur van mij voor afhankelijk zijn. 

 

Om te voorkomen dat we er tijdens het ontwerpproces pas achter komen de ondernemer eigenlijk veel meer dingen ontworpen wil hebben heb ik de checklist visuele identiteit ontwikkeld. Hiermee kan je zelfstandig je huidige huisstijl beoordelen en checken of al je materiaal nog voldoet. Zo kun je in één keer goede afspraken maken met je grafisch ontwerper. 


Ik geloof dat bedrijven met een heldere bedrijfsidentiteit, goede communicatie én een effectieve visuele identiteit meer succes boeken en sneller zullen groeien. Dat wil toch elke ondernemer?


Omdat ik hopeloos gepassioneerd ben over de kracht van het combineren van een heldere bedrijfsidentiteit, een sterke visuele identiteit en effectieve communicatie én omdat ik ondernemers oprecht verder wil helpen, heb ik mijn gratis tools ontwikkelt.


Kijk bij GRATIS » TOOLS & TRAININGEN en lees wat de Bedrijfsidentiteit Tool, Checklist Bedrijfsidentiteit en de Tool Visuele Identiteit voor jou kunnen betekenen. Kies welke tools je nodig hebt, zet ze in je bestellijst en krijg ze gratis & vrijblijvend in je mailbox. Doe er je voordeel mee!


Laat een berichtje achter en vertel me:
1. Wanneer heb jij voor het laatst je bedrijfsidentiteit helder gesteld?
2. Welke positieve effecten heb je ervaren nadat je jouw bedrijfsidentiteit had verscherpt?

 

Waarom is het zinvol de uitstraling van je bedrijfsidentiteit te checken?

Het concept en ontwerp van de uitstraling van je bedrijf is ontzettend belangrijk. Door het creëren van een logo en huisstijl laat jij aan de buitenwereld zien wie jij bent als ondernemer. Maar jouw bedrijfsidentiteit is de kern van waar je voor staat als ondernemer en dat uit zich in alle facetten van jouw bedrijf, niet alleen de visuele middelen.

 

Wat ervaren klanten als ze jouw ontmoeten? Hoe neemt je collega de telefoon op? Wat zien mensen als ze bij jouw over de drempel stappen?

 

Voordat je naar de uitstraling van je bedrijfsidentiteit kan kijken moet je natuurlijk weten wat jouw bedrijfsidentiteit is. Heb je daar hulp bij nodig? Lees het artikel: Hoe ontwikkel je jouw bedrijfsidentiteit? En ga daarna met mijn gratis tool aan de slag.

 

Als je weet wat je bedrijfsidentiteit is, dan is het belangrijk om regelmatig te controleren of dat wat je wilt uitstralen ook daadwerkelijk zo overkomt bij je klanten. Zijn jouw collega’s bijvoorbeeld goed op de hoogte van jullie bedrijfsidentiteit?

 

Stel, jouw kernwoorden zijn: professioneel, georganiseerd en gestructureerd. Een potentiele klant stapt bij jullie over de drempel en het eerste wat diegene ziet is stapels dozen en losse papieren die nog opgeruimd moeten worden. Op dat moment straal je als bedrijf niet uit wat je wenst.

 

Of misschien zijn jouw kernwaarden: energiek en betrokken. Maar regelmatig wordt de telefoon opgenomen door iemand die klinkt alsof ze al 2 nachten niet geslapen heeft. Daarnaast wekt ze niet de indruk dat ze het belangrijk vind dat jij goed geholpen wordt.

 

Het klinkt extreem, maar dit soort dingen gebeuren vaker dan je denkt. Het is zonde als je als ondernemer kansen misloopt omdat jouw onderneming niet uitstraalt wat je wilt uitstralen. Vaak kunt je met wat aandacht en een paar simpele veranderingen een groot positief effect creëren.

 

Daarom heb ik voor jou de Checklist uitstraling bedrijfsidentiteit gemaakt. Een simpele tool die je snel en overzichtelijk helpt bij het inzichtelijk maken van je topprestaties en knelpunten op het gebied van bedrijfsuitstraling.

 

Zoals je van me gewend bent kun je deze tool gratis downloaden vanuit ‘gratis tools & trainningen’. Het is een e-tool, dus je vult hem gemakkelijk digitaal in en kunt hem zo vaak gebruiken en opslaan als je wilt.

 

Als ondernemer blijf je wat mij betreft altijd verbeteren en ontwikkelen. Om beter bij mijn waarden aan te sluiten én mijn service te verbeteren heb ik gekozen om digitale hulpmiddelen te ontwikkelen in plaats van schema’s die je moet uitprinten. Wat ga jij verbeteren nu je de Checklist uitstraling bedrijfsidentiteit hebt gebruikt? Laat het met weten met een comment!

 

 

 

Laat je mailadres achter,
dan help ik je door mijn beste tips & tools met je te delen.

 


Ik zal je niet spammen en jouw informatie nooit met anderen delen.