Verbeterde gratis tools, speciaal ontworpen voor ondernemers zoals jij!

De laatste tijd heb ik veel gereflecteerd & nagedacht over de toekomst van mijn onderneming. Ik heb mijn bedrijfsidentiteit aangescherpt en mijn focus verlegd zodat ik je nóg beter van dienst kan zijn.


Daarbij hoort voor mij óók een update van mijn gratis tools. Die konden wat mij betreft nog scherper en van hogere kwaliteit. Ik heb de onderwerpen, stappen en vragen herzien en het gebruiksgemak verhoogt.

 

afbeelding bedrijfsidentiteit tool  afbeelding checklist bedrijfsidentiteit  afbeelding tool visuele identiteit 


Maar weet je eigenlijk waarom ik deze tools maak en ze gratis aanbied?
Als klanten bij mij komen voor een grafisch ontwerp is één van de eerste dingen die ik vraag: “Vertel me eens iets over jezelf als ondernemer, jouw bedrijf & bedrijfsidentiteit.” Regelmatig komen we er dan achter dat mijn klant dit niet goed genoeg helder heeft óf het niet goed weet te communiceren. Dat geeft niet, maar ik ben van mening dat ik pas echt een passend ontwerp kan maken als ik (en dus ook mijn klant) helder weet waar het bedrijf voor staat en waarom ze doen wat ze doen. Voordat ik ga ontwerpen zorgen we dan eerst dat dat zaken zoals visie, missie, kernwoorden en doelgroep helder én actueel zijn. 

Natuurlijk ga ik met liefde met ondernemers aan de slag om de bedrijfsidentiteit helder te stellen en daar een passende visuele identiteit bij te ontwerpen. Daar ligt mijn kracht! Maar ik vind het zonde als ondernemers hier puur van mij voor afhankelijk zijn. 

 

Om te voorkomen dat we er tijdens het ontwerpproces pas achter komen de ondernemer eigenlijk veel meer dingen ontworpen wil hebben heb ik de checklist visuele identiteit ontwikkeld. Hiermee kan je zelfstandig je huidige huisstijl beoordelen en checken of al je materiaal nog voldoet. Zo kun je in één keer goede afspraken maken met je grafisch ontwerper. 


Ik geloof dat bedrijven met een heldere bedrijfsidentiteit, goede communicatie én een effectieve visuele identiteit meer succes boeken en sneller zullen groeien. Dat wil toch elke ondernemer?


Omdat ik hopeloos gepassioneerd ben over de kracht van het combineren van een heldere bedrijfsidentiteit, een sterke visuele identiteit en effectieve communicatie én omdat ik ondernemers oprecht verder wil helpen, heb ik mijn gratis tools ontwikkelt.


Kijk bij GRATIS » TOOLS & TRAININGEN en lees wat de Bedrijfsidentiteit Tool, Checklist Bedrijfsidentiteit en de Tool Visuele Identiteit voor jou kunnen betekenen. Kies welke tools je nodig hebt, zet ze in je bestellijst en krijg ze gratis & vrijblijvend in je mailbox. Doe er je voordeel mee!


Laat een berichtje achter en vertel me:
1. Wanneer heb jij voor het laatst je bedrijfsidentiteit helder gesteld?
2. Welke positieve effecten heb je ervaren nadat je jouw bedrijfsidentiteit had verscherpt?

 

Waarom is het zinvol de uitstraling van je bedrijfsidentiteit te checken?

Het concept en ontwerp van de uitstraling van je bedrijf is ontzettend belangrijk. Door het creëren van een logo en huisstijl laat jij aan de buitenwereld zien wie jij bent als ondernemer. Maar jouw bedrijfsidentiteit is de kern van waar je voor staat als ondernemer en dat uit zich in alle facetten van jouw bedrijf, niet alleen de visuele middelen.

 

Wat ervaren klanten als ze jouw ontmoeten? Hoe neemt je collega de telefoon op? Wat zien mensen als ze bij jouw over de drempel stappen?

 

Voordat je naar de uitstraling van je bedrijfsidentiteit kan kijken moet je natuurlijk weten wat jouw bedrijfsidentiteit is. Heb je daar hulp bij nodig? Lees het artikel: Hoe ontwikkel je jouw bedrijfsidentiteit? En ga daarna met mijn gratis tool aan de slag.

 

Als je weet wat je bedrijfsidentiteit is, dan is het belangrijk om regelmatig te controleren of dat wat je wilt uitstralen ook daadwerkelijk zo overkomt bij je klanten. Zijn jouw collega’s bijvoorbeeld goed op de hoogte van jullie bedrijfsidentiteit?

 

Stel, jouw kernwoorden zijn: professioneel, georganiseerd en gestructureerd. Een potentiele klant stapt bij jullie over de drempel en het eerste wat diegene ziet is stapels dozen en losse papieren die nog opgeruimd moeten worden. Op dat moment straal je als bedrijf niet uit wat je wenst.

 

Of misschien zijn jouw kernwaarden: energiek en betrokken. Maar regelmatig wordt de telefoon opgenomen door iemand die klinkt alsof ze al 2 nachten niet geslapen heeft. Daarnaast wekt ze niet de indruk dat ze het belangrijk vind dat jij goed geholpen wordt.

 

Het klinkt extreem, maar dit soort dingen gebeuren vaker dan je denkt. Het is zonde als je als ondernemer kansen misloopt omdat jouw onderneming niet uitstraalt wat je wilt uitstralen. Vaak kunt je met wat aandacht en een paar simpele veranderingen een groot positief effect creëren.

 

Daarom heb ik voor jou de Checklist uitstraling bedrijfsidentiteit gemaakt. Een simpele tool die je snel en overzichtelijk helpt bij het inzichtelijk maken van je topprestaties en knelpunten op het gebied van bedrijfsuitstraling.

 

Zoals je van me gewend bent kun je deze tool gratis downloaden vanuit ‘gratis tools & trainningen’. Het is een e-tool, dus je vult hem gemakkelijk digitaal in en kunt hem zo vaak gebruiken en opslaan als je wilt.

 

Als ondernemer blijf je wat mij betreft altijd verbeteren en ontwikkelen. Om beter bij mijn waarden aan te sluiten én mijn service te verbeteren heb ik gekozen om digitale hulpmiddelen te ontwikkelen in plaats van schema’s die je moet uitprinten. Wat ga jij verbeteren nu je de Checklist uitstraling bedrijfsidentiteit hebt gebruikt? Laat het met weten met een comment!

 

 

 

Ik ben al drie jaar zelfstandig ondernemer!

feest-crop-2

 

Wauw, drie jaar zelfstandig ondernemer, een mooi moment om even stil te staan bij de weg die ik heb afgelegd.

 

Precies drie jaar geleden werd mijn inschrijving bij de kamer van koophandel officieel. Vastbesloten om een succes te maken van mijn onderneming, maar natuurlijk ook enigszins onzeker over de weg die ik zou bewandelen. Mijn eigen huisstijl en website ontwerpen was een feest. Mijn eerste en nu nog steeds trouwe klanten waren snel gevonden. De volledige vrijheid om mijn eigen weg te volgen gebruik ik om te bouwen aan mijn klantgerichte dienstverlening die je van me gewent bent.

 

Nu, drie jaar later, ben ik ontzettend blij dat ik toen de stap heb gewaagd om voor mezelf te beginnen. Het ondernemerschap past beter bij me dan ik zelf had durven dromen. Ik werk aan fantastische opdrachten met inspirerende klanten en geniet van elke dag!

 

Hoe lang ben jij al ondernemer? En wat maakt het voor jou zo bijzonder?

 

 

 

Acht redenen om de visuele identiteit van je bedrijf te veranderen.

 Je hebt nog geen visuele identiteit. 

De eerste en meest voor de hand liggende reden is dat je nog geen visuele identiteit hebt. Misschien ben je net een bedrijf of nieuwe service begonnen of je hebt nooit geïnvesteerd in het werken met een professionele designer.

 

Je logo is van lage kwaliteit.
Het komt vaker voor dan je denkt, veel bedrijven hebben alleen een klein logo van lage kwaliteit wat er onscherp uitziet of voor weinig doeleinden gebruikt kan worden. Dit kan storend zijn en werkt terughoudend. Jouw bedrijf verdient een logo wat je overal kunt toepassen en dat je bedrijf van zijn beste kant laat zien.

 

Je bedrijf heeft een nieuwe positie.
Je bedrijf groeit en verandert, net als jij. Je huidige huisstijl en logo passen misschien helemaal niet meer bij wat jij nu wilt uitdragen met je bedrijf.

 

Je wilt dat je uitstraling past bij de nieuwe (digitale) norm. 

De manier waarop we ondernemen is altijd in ontwikkeling. We gebruiken het internet en nieuwe media meer dan ooit tevoren. Het kan zijn dat de visuele identiteit van je onderneming tekort schiet om jezelf online en offline op je best te presenteren.

 

Onderscheidend vermogen.
In sommige werkvelden lijken huisstijlen erg veel op elkaar. Er zijn soms weinig visuele factoren die je eruit laten springen vergeleken met de competitie. Als dit het geval is kan een redesign precies zijn wat je bedrijf nodig heeft om op te vallen en een groter markt aandeel te bezitten.

 

Er klopt iets niet.
Soms is het duidelijk, de visuele identiteit van je bedrijf klopt gewoon niet of voelt niet goed. Als dit zo is zal je meestal niet de enige zijn die dit opvalt. Je doet jezelf tekort door het zo te houden. Een slecht ontworpen huisstijl kan potentiële klanten afschikken.

 

Een goed overdacht, tot in detail ontworpen huisstijl helpt je om jouw bedrijf op zijn best te presenteren en je bedrijf te laten groeien.

 

Natuurlijk zijn er nog veel meer redenen te bedenken, zoals het samenvoegen van twee bedrijven of het veranderen van leiderschap.

 

Wat de reden ook is, als je bedrijf toe is aan een nieuwe visuele identiteit dan raad ik je aan dit serieus te nemen. Ik weet zeker dat een goed overwogen en sterk ontworpen visuele identiteit een groot positief effect zal hebben op je bedrijf.


Ben jij trots op de uitstraling van je bedrijf? Of is het tijd? Kun je het je veroorloven om te wachten?


Ga aan de slag als het tijd is voor een herontwerp, ik help je hier graag bij!

 

 

 

 

 

 

 

Laat je mailadres achter,
dan help ik je door mijn beste tips & tools met je te delen.

 


Ik zal je niet spammen en jouw informatie nooit met anderen delen.