Wat zorgt er voor dat een logo ‘werkt’?

Een goed logo is simpel, in verhouding, in balans en op veel formaten te gebruiken. Een logo hoort doeltreffend te zijn. Het moet helder zijn wat er bedoeld wordt en op veel formaten bruikbaar zijn.
logo-en-omvallend-logoDit logo is bijvoorbeeld niet goed in balans. Als je het zou zien als een fysiek object zou het omvallen. Dit logo geeft onbedoeld de boodschap dat je bedrijf instabiel is. 

At-home-druk

Dit logo is veel te druk en wil veel te veel laten zien, daardoor wordt de boodschap nietszeggend in plaats van doeltreffend. Op klein formaat (bijvoorbeeld een pen) vallen de details weg. Op groot formaat (zoals op een gebouw of billboard) komt het ook niet sterk over.

Als we dit logo terugbrengen naar de kern werkt het op klein formaat en op groot formaat en komt de boodschap helder over. 

At-home-rustig

Wat zorgt ervoor dat jouw logo werkt? Deel het in de comments!

Laat een berichtje achter!


Security code
Refresh

Laat je mailadres achter,
dan help ik je door mijn beste tips & tools met je te delen.

 


Ik zal je niet spammen en jouw informatie nooit met anderen delen.