Acht redenen om de visuele identiteit van je bedrijf te veranderen.

 Je hebt nog geen visuele identiteit. 

De eerste en meest voor de hand liggende reden is dat je nog geen visuele identiteit hebt. Misschien ben je net een bedrijf of nieuwe service begonnen of je hebt nooit geïnvesteerd in het werken met een professionele designer.

 

Je logo is van lage kwaliteit.
Het komt vaker voor dan je denkt, veel bedrijven hebben alleen een klein logo van lage kwaliteit wat er onscherp uitziet of voor weinig doeleinden gebruikt kan worden. Dit kan storend zijn en werkt terughoudend. Jouw bedrijf verdient een logo wat je overal kunt toepassen en dat je bedrijf van zijn beste kant laat zien.

 

Je bedrijf heeft een nieuwe positie.
Je bedrijf groeit en verandert, net als jij. Je huidige huisstijl en logo passen misschien helemaal niet meer bij wat jij nu wilt uitdragen met je bedrijf.

 

Je wilt dat je uitstraling past bij de nieuwe (digitale) norm. 

De manier waarop we ondernemen is altijd in ontwikkeling. We gebruiken het internet en nieuwe media meer dan ooit tevoren. Het kan zijn dat de visuele identiteit van je onderneming tekort schiet om jezelf online en offline op je best te presenteren.

 

Onderscheidend vermogen.
In sommige werkvelden lijken huisstijlen erg veel op elkaar. Er zijn soms weinig visuele factoren die je eruit laten springen vergeleken met de competitie. Als dit het geval is kan een redesign precies zijn wat je bedrijf nodig heeft om op te vallen en een groter markt aandeel te bezitten.

 

Er klopt iets niet.
Soms is het duidelijk, de visuele identiteit van je bedrijf klopt gewoon niet of voelt niet goed. Als dit zo is zal je meestal niet de enige zijn die dit opvalt. Je doet jezelf tekort door het zo te houden. Een slecht ontworpen huisstijl kan potentiële klanten afschikken.

 

Een goed overdacht, tot in detail ontworpen huisstijl helpt je om jouw bedrijf op zijn best te presenteren en je bedrijf te laten groeien.

 

Natuurlijk zijn er nog veel meer redenen te bedenken, zoals het samenvoegen van twee bedrijven of het veranderen van leiderschap.

 

Wat de reden ook is, als je bedrijf toe is aan een nieuwe visuele identiteit dan raad ik je aan dit serieus te nemen. Ik weet zeker dat een goed overwogen en sterk ontworpen visuele identiteit een groot positief effect zal hebben op je bedrijf.


Ben jij trots op de uitstraling van je bedrijf? Of is het tijd? Kun je het je veroorloven om te wachten?


Ga aan de slag als het tijd is voor een herontwerp, ik help je hier graag bij!

 

 

 

 

 

 

 

Laat een berichtje achter!


Security code
Refresh

Laat je mailadres achter,
dan help ik je door mijn beste tips & tools met je te delen.

 


Ik zal je niet spammen en jouw informatie nooit met anderen delen.